Kein Monat geht vorbei ohne Neuigkeiten von Blizzard Entertainment zu hören. Diesmal handeln die News zwar nicht von Blizzards neuem MMORPG Ableger World of WarCraft, aber ein nicht weniger erfolgreicher Titel lauert uns mit interessanten Neuigkeiten auf.

Jeder, der nur Ansatzweise den Newstitel gelesen hat, weiss es schon: Es dreht sich um WarCraft 3: The Frozen Throne. Viele Level 50 Spieler werden in den nächsten Minuten weinend auf den Boden fallen und in einem verbitterten Schreikrampf ausbrechen, aber es ist wahr: Ab dem 1. Juli ist der Neubeginn angesagt. Mit einem kompletten Ladder-Reset leitet Blizzard eine neue Ladder Saison ein, in der sich die besten Spieler in Solo- und 2vs2 Games um die Topplatzierung behaupten können. Nach dem 30. September werden die besten Spieler ausgewählt und zu einem Cup der Sonderklasse eingeladen, in dem es unter anderem um schicke Preise geht.

Natürlich wird Blizzard nicht einfach so die komplette Ladder resetten und diese Chance ungenutzt lassen und so bahnt sich schon der nächste WarCraft 3 Patch für die Strategen unter Euch an. Welche Rassen müssen leiden? Wer ist alles von den Änderungen betroffen? Wir haben die Auflistung für Euch:

Human

  • Rifleman hit points reduced to 505 from 520.

Undead

  • Destroyer negative mana regeneration increased to -6/sec from -3/sec.
  • Orb of Annihilation mana cost increased to 50 from 25.
  • Mana gain of Devour Magic increased to 150 per dispelled unit from 75 per dispelled unit.

Orc

  • Bladestorm mana cost reduced to 200 from 250.
  • Troll Batrider hit points reduced to 400 from 500.
  • Demolisher build time increased to 40 seconds from 36 seconds.

Neutral Heroes

  • Cluster Rockets cooldown reduced to 6 seconds from 7 seconds.
  • Pocket Factory cooldown reduced to 35 seconds from 40 seconds.
  • Pit Lord base Strength increased to 26 from 24.
  • Dark Minion hit points increased from 200/260/320 to 215/290/405 and armor reduced to 0/0/0 from 1/2/3.
  • Storm, Earth and Fire Pandaren hit points increased by 200, and attack damage increased by 33%.

Items

  • Shared cooldown of 20 seconds added on all summoning items.
  • Wand of Lightning Shield given 10-second cooldown.
  • Staff of Preservation max stock set to 1, down from 2.
  • Sentry Ward item duration reduced to 5 minutes from 10 minutes.

Soviel zu den Änderungen des Games an sich. Viele Spieler beklagen sich seit dem neuesten Patch über unfaire Matches im Battle.net. Um nur ein Beispiel zu nennen: Ein Level 3 Solospieler darf schon nach seinen ersten kleinen Siegen manchmal gegen Level 25 oder noch bessere Spieler antreten. "Schuld" daran ist das neue Match Making System (MMS).

So soll unter anderem auch die Battle.net ELL (Expected Ladder Level) Erkennung verbessert werden, um solche Situationen vorzubeugen. Weiterhin wird der Rank der Spieler in Solo, Arranged Team und FFA Games endlich seperat eingeschätzt. Die gesamten Änderungen der Ladder seht Ihr in der folgenden Auflistung:

  • The number of games required for a player to reach the ladder level that corresponds to their ELL (expected ladder level) will differ based upon (1) game type and (2) the associated difficulty of finding games of that type on Battle.net. For instance, a random team player will have to play approximately 300 games, whereas a solo player will have to play approximately 200 games. An arranged 4v4 team player, on the other hand, will only have to play around 40. After playing a sufficient number of games, the player of average skill should be level 25 in that game type's corresponding ladder.
  • The player skill requirement for reaching the very highest ladder levels will be increased. Fewer people will be able to reach level 50, but obtaining that level will also be more prestigious.
  • The experience gained or lost by a player when a game finishes will be more directly influenced by the player's skill. Highly skilled players will now be able to reach higher ladder levels more quickly. Players who intentionally lose games in an effort to lower their ELL and find easier opponents will also find it much more difficult to climb the ladder.
  • The experience gained or lost from one game will also be limited by new minimum and maximum experience values. These values differ based on the game type played.

Sobald es Neuigkeiten gibt, erfahrt Ihr es natürlich bei uns!

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