Mit dem dritten Patch zur PC-Version baut Vigil Games einige zusätzliche Grafikoptionen in Darksiders 2 ein. Weitere Updates sind bereits geplant.

Darksiders 2 - Dritter PC-Patch mit neuen Grafik- und Steuerungsoptionen

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Womöglich werden noch weitere Funktionen in kommenden Updates folgen
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Nach dem 1,3 GB großen Patch lässt sich im Optionsmenü die Qualität der Schatten regeln, Ambient Occlusion de-/aktivieren sowie die Stufe der Kantenglättung festlegen. Bei der Steuerung wurde eine Möglichkeit zum Invertieren der X-Achse eingeführt und ein Schalter für die Autozentrierung der Kamera.

Darüber hinaus sollte der Phasewalker nun problemlos funktionieren, ebenso wie das Verschicken von Nachrichten an Steam-Freunde. Eine Reihe weiterer Bugs werden noch behoben, die ihr der Änderungsliste entnehmen könnt.

Das angekündigte Update für Konsolen ist in Europa auf der Xbox 360 bereits verfügbar und sollte in Kürze auch auf der PlayStation 3 folgen. Der nächste Patch befindet sich bereits in Entwicklung und wird weitere Fehler beheben.

Changelog PC Update #3:

Graphics Options:
- Shadow map resolution configuration option added
- Screen Space Ambient Occlusion configuration option added
- Anti Aliasing configuration option added

Keyboard Mapping Support:
- Invert X Option added
- Reset to default mappings option
- Map to NumPad option works as intended

Mouse Functionality:
- Camera Auto center Toggle

Bug Fixes:
- The Tome System works as intended while using an Xbox controller in the Tome System.
- Resolved issues around not being able to send Tome messages to Steam friends.
- Phasewalker now works properly after acquiring it within the Blackstone.
- Artifact Box and Legacy Box are now properly labeled in Vulgrim’s inventory.
- Exiting the game after adjusting the screen resolution will now save those settings.
- The ride-able construct will no longer free fall out of the game world when placing the ride-able construct under the Guardian and re-entering the room with the submerged lift in The Foundry.
- The Bridge should now properly drop within The Scar.
- The second lever within the Black Stone should now function as intended.
- Death should now be able to properly continue through the Eternal Throne when speaking to the guards.
- The pile of debris to the right of the skeleton key door in the second Heartstone room of The Foundry is no longer a match for the ride-able construct.
- The ride-able construct is positioned back in the water on the lift for those users who are stuck. (You may need to Fast Travel or back track out of the dungeon if you are currently stuck here.)
- The Custodian will no longer go for a swim when backtracking to the dungeon entrance after leaving the Custodian on one of the bridges in the room before the second Heartstone in the Foundry.
- The Resistance stats will properly update when returning 3 Stones of Resistance to Oran during the Stick and Stones quest.
- More support for different resolutions with HUD elements.

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